З 24 по 31 жовтня проходить Всесвітній тиждень медійної та інформаційної грамотності, співорганізаторами якого цього року виступили ЮНЕСКО та Південна Африка. В Україні до створення заходів в рамках Українського тижня медіаграмотності долучилися Міністерство культури та інформаційної політики та Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр».
Тема цьогорічного Тижня медійної та інформаційної грамотності, який в усьому світі проводиться вже в десятий раз: «Media and Information Literacy for the public good ‒ Медійна та інформаційна грамотність для суспільного блага».
ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?
У нинішній екосистемі складних, а іноді й суперечливих інформаційних потоків та смислів важко просувати суспільні цінності, якщо громадськість знесилена перед викликами та загрозами. Кожен та кожна має бути медійно та інформаційно грамотним / грамотною, щоб розуміти стан справ, сприяти безпечному використанню інформації та зручним можливостям спілкування. Саме з цією метою Міністерство культури та інформаційної політики України у 2021 році заснувало національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр», який покликаний об’єднати зусилля держави, громадських організацій та медіаспільноти задля підвищення рівня медіаграмотності українців.
На платформі «Фільтр» зібрані корисні матеріали для всіх, хто прагне зробити медіаграмотність своєю життєвою навичкою. Адже Україна перебуває на передньому краї боротьби з інфодемією, зазнає значних впливів пропаганди та дезінформації, вкрай потребує системного підходу до підвищення навичок медіаграмотності серед громадян.
Задля цього, окрім освітніх програм, розробки курсів та просування медіаграмотності у школах та вишах, потрібні скоординовані зусилля профільних міністерств та ЗМІ, а також креативні підходи, аби залучити якнайбільше людей.
Сьогодні медіаграмотність – це зокрема питання безпеки, як особистої, особливо актуальної під час епідемії, так і безпеки держави в цілому.