У навчально-науковому інституті переробних та харчових виробництв (кафедра ОІПХВ) в рамках STEАM-освіти та варіативної робототехніки триває Lego-проект із студентами, який об’єднує такі напрямки як: STEАM і робототехніка, інженерна графіка, 3D-моделювання, дизайн (як інженерне мистецтво), програмування, електроніка й математичні, механічні розрахунки тощо.
STEАM-освіта та навчання поєднує у собі міждисциплінарний і проектний підхід, основою якого стає інтеграція природничих наук у технології, інженерну творчість і математичні та механічні розрахунки. Це комплексний, систематичний, інтеграційний комплекс, який заснований на застосуванні міждисциплінарного й прикладного підходу, коли дисципліни об’єднані в єдину систему навчання (як у Lego-проекті зі студентами).
STEАM-навчання складається із шести етапів: постановка проблеми-питання (завдання), обговорення, дизайн проекту, побудова, тестування й розвиток. Ці етапи і є основою системно-проектного підходу, який застосовують наші студенти. У свою чергу співіснування або об’єднане використання різних можливостей цієї системи є основою креативності й інновацій у техніці. Наприклад, під час практичних занять студенти побудували руку-робота й робота-підйомника, яких протестували в роботі. Після першого тесту вони аналізують і визначають, чому і які проблеми виникли з їхніми роботами, удосконалюють свої розробки, пропонують для них новий дизайн та механіку для досягнення мети.
Варто зазначити, що останнім часом використання роботів набуває все більшого поширення і в промисловості, і в науці. Відповідно, росте попит на робототехніків та STEAM-освіту для студентів. Зокрема, у найстарішому технічному вузі Німеччини робототехніка входить в обов’язкову програму для всіх студентів, але залежно від факультету акцент робиться на тих або інших її аспектах. Інженерний факультет одного із кращих економічних вузів Німеччини – Вищої школи Хайльбронна (Hochschule Heilbronn) – пропонує для усіх бажаючих курс за назвою “Мехатроніка і робототехніка”. У першу чергу цим курсом цікавляться майбутні інженери, але відвідувати заняття можуть і студенти інших спеціальностей. Ми намагаємося не відставати від цих тенденцій у освіті й тому приділяємо вивченню роботехніки велику увагу.
Т.Ю. Мітяшкіна к.п.н., доцент кафедри ОІПХВ
На фото: студенти працюють над розробкою роботів