Сьогодні в навчально-дослідному господарстві ХНТУСГ ім. П. Василенка пройшла виїзна нарада співробітників кафедри агротехнологій та екології, під час якої науковці та студенти-практиканти ознайомились із попередніми результатами дослідів, що були закладені на експериментальних ділянках з використанням різних сортів зернових та технічних культур.
Зокрема, під час наради завідувач кафедрою агротехнологій та екології доктор с.г. наук професор В.К. Пузік і кандидат с.г. наук доцент О.С. Чалая ознайомили своїх колег з результатами вирощування такої цінної культури як сафлор красильний, яка може бути перспективною для України. Наразі на дослідній ділянці дозріває сафлор сорту “Лагідний”, який обіцяє гарну урожайність.
За словами науковців, сафлорова олія має дуже високу харчову цінність і за своїми смаковими якостями нагадує соняшникову олію, але позбавлена специфічного запаху. Сафлорову олію також використовують у парфумерній та фармацевтичній промисловості а з її квіток готують смачний чай, це добрий медонос. Ще однією перевагою цієї культури є те, що вона менше виснажує землю (в порівнянні із соняшником) а також стійкіша до посушливого клімату.
Наразі найбільшими експортерами сафлорового насіння (воно нагадує соняшникове) є Росія (44% світового експорту), Казахстан (15,7%), Індія (14,4%) і Нідерланди (10,1%), а основні імпортера цієї продукції — Туреччина (30%), Китай (20%), Швейцарія і Бельгія. В Україні сафлор вирощують у Херсонській і Запорізькій областях, але в цілому вона залишається маловивченою і на ринку має обмежений попит.
Можливо, згодом науковцям Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. П. Василенка вдасться довести агровиробникам перспективність цієї культури і розробити оптимальну технологію її вирощування в наших умовах. Принаймні, над цим уже працює доцент О.С. Чалая із своїми студентами, що ми могли спостерігати й під час сьогоднішньої наради в навчально-дослідному господарстві.
У нараді також взяв участь директор ННІ мехатроніки та систем менеджменту В.М. Власовець, який ознайомив своїх колег з профорієнтаційною роботою, що проводиться інститутом напередодні цьогорічної вступної кампанії та проінформував про результати співпраці з партнерами ННІ МСМ і потенційними роботодавцями.
Відділ медіакомунікаацій ХНТУСГ.