Щорічно в ХНТУСГ ім. П. Василенка на кафедрі «Обладнання та інжинірингу переробних і харчових виробництв» проходить конкурс студентських робіт в рамках STEAM-проекту технічного та гуманітарного спрямування, який об’єднує такі напрями як робототехніка, інженерна графіка, 3D-моделювання, дизайн (як інженерне мистецтво), програмування та педагогіка.
Незважаючи на карантин, на кафедрі «Обладнання та інжинірингу переробних і харчових виробництв» ННІ ПХВ і цього року було проведено конкурсу на кращий проект-презентацію творчого завдання із 3D-проектування для студентів 1 курсу. Конкурс проходив он-лайн і викликав серед студентів великий інтерес.
Студенти чудово справилися з конкурсними завданням, яке передбачало використання різноманітних програм з комп’ютерної графіки, креслення, моделювання, прототипування та дизайну. Учасники конкурсу мали можливість презентувати свої роботи і продемонструвати навички з моделювання. За підсумками конкурсу кращими були визнані роботи таких студентів-першокурсників: Н. Мерчанського, К.Романенка, Р. Миргородського, О. Розакової, В.Розакової, Д.Тєльної, О.Іванченко, О.Колодяжної, які були нагороджені грамотами.
Варто зазначити, що останнім часом система навчання за STEM-методикою активно впроваджується в ХНТУСГ ім. П. Василенка. Зокрема, в рамках нашого проекту студенти вчаться використовувати такі спеціалізовані інструменти навчання, як програми з комп’ютерної анімації, інженерії (CAD, CATIA) та інші. На прикладах найкращих IT-курсів ми розробляємо такі напрямки, як 3D, веб-дізайн та роботизація для подальшого включення їх в навчальний процес.
Варто також зазначити, що на сьогоднішній день існує величезна кількість галузей, де застосовується тривимірне моделювання та анімація ̶ від створення статичної реклами та динамічних заставок для телеканалів до моделювання катастроф та тривимірної анімації. За допомогою 3D-моделювання дизайнери-графіки створюють тривимірні зображення деталей і об’єктів, які в подальшому можна використовувати для створення прес-форм і прототипів об’єкту. Тривимірне моделювання також використовують в професійних програмах досвідчені фахівці, які можуть вручну промальовувати тривимірні ландшафти, моделі героїв, анімувати створені 3D-об’єкти і персонажі, а також створювати концепт-арти (концепт-дизайни).
Отож, сподіваємося, що навички з 3D-моделювання знадобляться і нашим студентам, де б вони не працювали після закінчення університету.
О.В. Богомолов, д.т.н., професор, зав. кафедрою ОІПХВ
Т.Ю. Мітяшкіна, доцент, кандидат педагогічних наук